NADIA MONCADA

"Hej mor & far. Jag vill bara att ni ska veta att jag lämnat mitt gamla liv bakom mig, ni finns inte i mitt liv längre, ingen i vår familj gör det. Speciellt inte ni två. Jag har flytt från Riverview och förhoppningsvis kommer vi aldrig ses igen, hårda ord men de kommer direkt från mitt hjärta. Och det är ni som uppfostrat mig till den jag är, så påstå inte att detta är skrivet av något hjärtlöst djur. Tack och hej, lycka till med era liv, utan mig. Nadia. " 

Det var texten som prydde vykortet som kastades ner hastigt i postlådan utanför mataffären i Appaloosa Plains. Nadia knäckte sina fingrar och sträckte på sig stolt. Imorgon skulle vykortet komma hem till hennes föräldrar och förmodligen ställa till en massa liv hemma i hushållet Moncada i Riverview.
I Appaloosa Plains var allting annorlunda i jämförelse. Nadia hade aldrig varit där förut men hon stormtrivdes redan. Packningen hon hade i ryggsäcken bestod av en sovsäck, några smörgåsar och ett paket juice och en flaska vatten. I ytterfacket fanns massa andra nödvändigheter såsom en tändare, bestick, fickkniv, ficklampa, småpengar, pass och ett block med tillhörande penna. 


Nadia gick in i närmsta informationsbyrå för att få reda på lite om staden hon hamnat i och hur långt det var hem till Riverview. Svaren hon fick var positiva, minst 50 mil från Riverview och staden var lugn i sig och hade många djur runt omkring som strövade runt, vilket passade Nadia bra då hennes största ambition är djur. Dock var det enda lediga boendet en helt övergiven lada lite längre ned i stan. Där var avlopp och elektricitet installerat, men elen kunde börja blinka ibland. Strömavbrott var väldigt vanligt i Appaloosa Plains. 









Kommentarer
Postat av: Samantha

Jättebra, fortsätt! :)

2011-10-25 @ 09:17:14
URL: http://samanthasim.webblogg.se/
Postat av: Swordfish

Älska! Vill verkligen veta hur det går ♥

2011-10-31 @ 18:04:33
URL: http://swordfishlive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0